Laman

Monday 13 February 2012

Apa itu Coklat MInda??

 
 
KETAHUILAH APA ITU COKLAT MINDA....BUNYINYA SANGAT MENARIK!!! 
Coklat Minda adalah campuran ramuan-ramuan yang berkhasiat untuk minda. Rasanya seperti M&M™. Sedap dimakan penuh berkhasiat.
Khasiat & kebaikan Coklat Minda:
  • Mencergaskan Minda
  • Ingatan meningkat
  • Fikiran terasa segar
  • Mudah mengimbas kembali pelajaran
  • Lebih bersemangat dan bersikap positif
 
Coklat Minda adalah sesuai untuk semua peringkat umur.
1. Apakah dia Coklat Minda?
Coklat Minda ialah makanan berfungsi (functional food) yang mengandungi khasiat-khasiat penting yang diperlukan otak untuk berfungsi baik dalam kehidupan sehari-hari.
2. Bagaimanakah rupa dan rasa Coklat Minda?
Bentuk dan rasanya sedap seperti coklat bermutu tinggi kerana ianya dibuat supaya digemari oleh semua peringkat umur. Jadi tiada masalah bagi ibu-bapa untuk menyuruh golongan muda dan kanak-kanak mengamalkan memakannya. Ia tidak mengandungi pewarna tiruan.

3. Berapa banyakkah isi dalam sebotol Coklat Minda?
Sebotol Coklat Minda mengandungi 60 biji coklat yang cukup untuk kegunaan sebulan jika seorang pengguna memakan 2 biji sehari. Ada juga pengguna yang memakan 4 biji Coklat Minda sehari bila keadaan memerlukan seperti bila menyediakan tugasan yang mencabar minda atau membuat persediaan untuk peperiksaan. 

4. Bagaimanakah cara pengambilan Coklat Minda?
Makan Coklat Minda sebelum sarapan pagi sekurang-kurangnya 2 biji bagi pengguna berumur 7 tahun ke atas.Bagi yang berumur di bawah 7 tahun, ambil 1 biji sahaja. Biarkan coklat ini hancur di dalam mulut dan diikuti dengan meminum air kosong. Jika mahu anda boleh ulangi kadar yang sama sebelum makan malam.

5. Selamatkah Coklat Minda dimakan melebihi kadar yang dicadangkan?
Coklat Minda adalah sejenis makanan berkhasiat dan bukan ubat. Jadi ianya selamat dimakan seperti juga coklat lain. Setakat ini, tiada khabar berkenaan kesan-kesan negatif atau tidak menyenangkan diterima dari pengguna yang makan mengikut cadangan mahupun yang makan lebih. 
6. Mengapakah hanya sedikit Coklat Minda diperlukan setiap hari?
Kerana Coklat Minda dibuat menggunakan bahan-bahan istimewa bermutu tinggi seperti koko, susu kuda dan ekstrak pekat soya dan ekstrak Gotu Kola (pegaga). 

7. Apakah perbezaan antara Coklat Minda dengan lain-lain produk minda di Malaysia?
Pertamanya, Coklat Minda bukan ubat-ubat atau pil-pil glukos homeopati yang dibuat untuk merangsang minda secara rawatan. Kami berpendapat pengguna tidak sakit mindanya, jadi mereka tidak memerlukan rawatan. Otak memerlukan zat-zat tertentu yang tidak semestinya sama dengan keperluan badan. Seorang yang kenyang perutnya, tidak bermakna otaknya juga “kenyang” dan mendapat semua zat-zat penting. Jadi Coklat Minda diformulasikan untuk membekalkan zat-zat yang diperlukan oleh otak untuk berfungsi dengan baik seperti sepatutnya.
Keduanya, Coklat Minda dibuat dari bahan-bahan pekat bermutu tinggi yang juga tinggi kosnya pada kadar yang berkesan kepada pemakannya. Bagaimanapun ianya dijual dengan harga berpatutan dengan untung yang sedikit supaya mampu dibeli berterusan oleh penggunanya. Diharap, sambutan dari pengguna yang mencukupi akan membolehkan syarikat terus beroperasi untuk kebaikan semua pihak.


. COKLAT MINDA jenama Hijrah adalah satu produk pemakanan yang unik dan berinovasi. Ianya dihasilkan melalui adunan pemakanan yang mempunyai nilai khasiat semulajadi, halal dan dikelaskan sebagai makanan. Sangat berkhasiat serta memenuhi keperluan diet seorang pelajar. Dalam bentuk tablet, mempunyai rasa yang enak/sedap, senang dibawa kemana-mana, pengambilan (kunyah ianya lembut) dan penyimpanan yang mudah.
Khasiat Dan Kebaikan
  • Meningkat dan Menguatkan
    Anda seorang pelajar dan sentiasa memerlukan daya konsentrasi yang baik, tetapi anda cepat lupa maklumat yang telah dibaca atau tidak fokus apa yang  diajar oleh guru.
  • Mengatasi rasa gugup
    Anda juga mengalami fobia dan sentiasa di dalam tekanan. Semasa peperiksaan anda sering rasa gugup, masih berdebar-debar dan ‘blank’ walaupun telah membuat persiapan awal untuk menghadapi peperiksaan.
  • Memulihkan
    Fikiran terasa begitu lembab/kosong, kurang daya kreativiti dan berfikiran negatif, tidak ceria (pemarah/pemalu/rendah diri) kerana kurang berinteraksi.
  • Mengekang Rasa ‘give up’ walaupun perkara yang mudah, senang tetapi terasa begitu susah dan cepat mengaku kalah
Dapatkan Coklat Minda dengan harga RM49.00 sahaja. Lebih jimat, penuh khasiat! Boleh hubungi farz zull di talian 013-4320309 atau emelkan ke far_gurl7@yahoo.com untuk sebarang pertanyaan lanjut/tempahan. Lagi gambar, maklumat dan penerangan produk boleh layari facebook.com/freshiebelek.TQ

No comments: